اکسپکتورانت - دکسترومتورفان ؟؟؟

بالاخره بعد از اینهمه سال زندگی, به لطف سرماخوردگی در غربت, امروز فهمیدم که اکسپکتورانت و دکسترومتورفان هرکدوم چی هستن و به چه دردی میخورن و اصلاً فرقشون با هم چیه. یا اینکه چرا میگن سوپ و مایعات گرم بخورین اینجور مواقع.  

اگه برم دکتر, 2 ساعت باید معطل بمونم و آخرش هم دکتر های اینجا تا براشون قسم نخوری که دارم میمیرم, برات دارو نمینویسن. حالا خودم شدم دکتر   کسی دارو نمیخواد براش تجویز کنم؟ 


نظرات 5 + ارسال نظر
aghaye khone شنبه 18 آبان 1392 ساعت 22:56 http://meandgoldoonekhanom.mihanblog.com/

خدا بد نده. ایشالا زودتر خوب شین.
ما ایرانی‌ها استاد خوددرمانی هستیم. ولی من شنیده بودم اونور آب بدون نسخه دارو نمیدن. ولی شما تونستین اکسپکتورانت بخرین که نوع کدئین‌دار هم داره. پس بدون نسخه میدن دیگه...

ممنون
والا بیشتر داروها رو بدون نسخه نمیدن. اما یک سری داروها مثل همین داروهای سرماخوردگی و سردرد و ویتامینها و چیزهایی از این قبیل رو بدون نسخه (over the counter) میدن.
نمیدونم این دارویی که من خوردم کدئین داشت یا نه. (چون همسرم خرید و من مجبور نشدم جزئیات روی دارو رو بخونم).

اندیشه جمعه 17 آبان 1392 ساعت 07:00

حالا ما نه به لطف دکترهای وطنی که کاملا نقطه مقابل دکترهای بلاد کفر هستند، اما به لطف تنبلی و اعتماد به سقف بالا سالهاست که نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز طبابت می کنیم

آفرین اندیشه جان. خیلی خوبه. دفعه دیگه میام پیش خودت.

فقط من! پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 20:33

هر چی فهمیدی توضیح بده ما هم بفهمیم !
رسم رفاقت و این حرفا دیگه ...

ای رفیق جان
والا اینطور که من فهمیدم, اکسپکتورانت باعث رقیق شدن خلط میشه و باعث میشه که راحتتر از ریه ها بیرون بیان. اما دکسترومتورفان, روی مغز اثر میگذاره و باعت میشه واکنش به سرفه خفیفتر بشه (یه جورایی مثل مسکن که باعث میشه درد رو حس نکنی).

فقط من! پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 20:32 http://jostejoogar2011.persianblog.ir/

خانم دکتر یه ماهه از ناحیه سر و صورت و سینوس سرما خوردم و خوب نمیشه...
چی بخورم زود خوب بشم؟
حق ویزیتتون محفوظه هااا ... کی برمیگردین ایران؟؟

هیدرا جان, الان من شطرنجی هم بشم فایده نداره دیگه. من آخه چجور دکتری هستم خوب شدی دیگه فکر کنم

شیرین پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 00:55 http://www.shirinvazendegi.persianblog.ir

دوست عزیزم سلام
اولا لطف میکنی که لینک میگذاری
دوما ، حالت رو درک میکنم. چند سال پیش برای یک سری مسائل کاری در انگلستان بودم و شدیدا سرما خورده بودم ، گلو درد از نوع چرکی ، تب ، بدن درد و مخلفات. رفتم دکتر ، مسخره بهم یک شربت قرمز رنگ داد گفت گلوتو با این قرقره کن. همین. منهم کلی قرار کاری و جلسه و ... داشتم.
خدا را شکر همکارم عاقل بود و یک ست کامل دارو از ایران آورده بود.

خواهش میکنم.
آره, دارو از ایران آوردن فکر خوبیه. خدا رو شکر که به خیر گذشت و با کمک همکارت خوب شدی. فکر کنم انگلستان هم زمستونهای سردی داره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.